POWRÓT
STRONA GŁÓWNA

Zbigniew Mazurek

tel kom. 506 215 411
ul. Bochotnicza 76
24-150 Nałęczów

mail: zbycho_m@op.pl


Artysta rzeĽbiarz. Absolwent Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie. Dyplom w pracowni rzeĽby prof. Jerzego Kierskiego w 2002 roku z wyróżnieniem rektorskim.
Ukończył PSB w Lublinie - projektowanie architektoniczne i nałęczowskie PLSP
.

2008 Postać siedz±ca >>>
2007 Postać siedz±ca >>>
2007 Postać >>>
2007 Krzesło >>>
2007 Projekty dla Biblioteki Miejskiej w Nałęczowieł >>>
2006 Anioł >>>



nowe prace kwiecień 2005
>>>




Czasami zadaję sobie to ważne pytanie: co jest rzeĽb±, a co ni± nie jest?

Czy rzeĽbi±c jest się automatycznie rzeĽbiarzem, a może jedynie bywa się?

Co powoduje, że kryterium okre¶laj±ce co jest rzeĽb± to osobiste odczucie odbiorcy sztuki. W przypadku takim, rzeĽb± mogłoby być wszystko. Każdy przedmiot, nawet najbardziej prozaiczny.

Każdy przedmiot na który spojrzymy życzliwiej z odrobin± dobrej woli, może stać się rzeĽb±. I nie ma większego znaczenia tworzywo z jakiego wykonane jest dzieło, rzeĽbić przecież możemy w każdym materiale.

RzeĽb± mógłby być, a może jest obrany ziemniak, który powstał przecież w typowo rzeĽbiarski sposób - poprzez odejmowanie kawałków z bryły tworzywa. Samo tworzywo bardzo nietypowe - kartofel, cel mało szlachetny - obiad, ale czynno¶ci i narzędzia klasycznie rzeĽbiarskie! Sam kształt obranego, ostro ciętego ziemniaka jest bardzo atrakcyjny i wystarczyłoby, aby bryłę kartofla wymieniona na szlachetny marmur a sceptycy tej teorii uznaliby obranego ziemniaka za ciekaw± rzeĽbę.

Uznaj±c przykładowego ziemniaka za rzeĽbę, należałoby uznać gospodynię domow± która obrała go za rzeĽbiarkę. Chyba każdy w swoim życiu obierał ziemniaki więc każdy nie¶wiadomie jest lub bywa rzeĽbiarzem.

Takich czynno¶ci
prozaicznych, para rzeĽbiarskich jak obieranie mógłbym tutaj przytoczyć mnóstwo. Najbezpieczniej więc, należałoby przyj±ć, że rzeĽb± jest to co potrafimy sobie wyobrazić jako rzeĽbę, to czy jest ni± czy też nie, albo jeszcze ni± nie jest decyduje wrażliwo¶ć. My¶lę tu o wrażliwo¶ci: twórcy, odbiorcy, odbiorcy szczególnego jakim jest krytyk, lub najczę¶ciej wrażliwo¶ć pokoleń przyszłych. Wydaje się, że jest to sprawa bardzo osobista.


strony www responsywne Lublin